Ποιος είναι πίσω από όσα βλέπεις στο «Μαθηματικό στέκι»;
Θέλω να με γνωρίσεις και να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης. Θέλω να μάθεις μερικά πράγματα για μένα, να σου πω γιατί δημιούργησα το «Μαθηματικό στέκι», ποιοι είναι οι στόχοι του και γιατί αξίζει να το εμπιστεύεσαι. Γι' αυτό, δεν θα παραθέσω ένα τυπικό βιογραφικό με bullets, αλλά θα σου μιλήσω σαν να ήμασταν ο ένας απέναντι στον άλλο και συζητούσαμε σαν φίλοι.
Ονομάζομαι Δημήτρης Μοσχόπουλος, γεννήθηκα στις 11 Μαΐου 1974 στην Θεσσαλονίκη και κατοικώ στα Νέα Μουδανιά του Νομού Χαλκιδικής.
Η σχολική και πανεπιστημιακή μου εκπαίδευση
Όλη μου η σχολική εκπαίδευση έγινε στην Ξάνθη (αλλά δεν κατάγομαι από εκεί) και αποφοίτησα από το 1ο Λύκειο της πόλης (πλέον 1ο Γυμνάσιο) το 1992. Η κλίση μου στα Μαθηματικά είχε αρχίσει να καλλιεργείται από το Γυμνάσιο (ας είναι καλά η καθηγήτρια της Γ' Γυμνασίου, η οποία μας είχε λιώσει στην παραγοντοποίηση -αξέχαστη θα μου μείνει). Η κλίση αυτή μεγάλωσε στο Λύκειο, κυρίως λόγω του φροντιστή Γιώργου Καραπάνου (τον οποίο είχα σκάσει στην Γεωμετρία, αφού με δυσκόλευε απίστευτα). Μέσα απ' αυτές τις γραμμές θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για όσα μου έμαθε, μα κυρίως που δεν με κρέμασε λόγω Γεωμετρίας.
Στην Θεσσαλονίκη είχα την τιμή να είμαι μαθητής του αείμνηστου φροντιστή Παύλου Δήμου, ο οποίος μετέτρεψε την κλίση στα Μαθηματικά σε αγάπη. Η αγάπη και η φροντίδα με την οποία με περιέβαλλε, σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο της ζωής μου, καθόρισε πολλά στοιχεία στον χαρακτήρα μου: ως άνθρωπο, ως φοιτητή, ως καθηγητή. Θα του χρωστάω πάντα πολλά, διότι τον θεωρώ κάτι περισσότερο από καθηγητή μου: τον θεωρώ πνευματικό μου πατέρα στα Μαθηματικά. Η πρόωρη απώλειά του ήταν ένα σκληρό χτύπημα, όμως θα τον έχω πάντα στην καρδιά μου.
Το 1994 πέρασα στο Τμήμα Μαθηματικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πήρα το πτυχίο μου τον Ιούλιο του 1999, από την κατεύθυνση των Καθαρών Μαθηματικών. Τα φοιτητικά μου χρόνια ήταν όμορφα πολύ, αλλά όχι όπως θεωρείται γενικώς η φοιτητική ζωή. Το Τμήμα Μαθηματικών είναι δύσκολη σχολή και τα μαθήματα απαιτούσαν συνεχή παρακολούθηση και αρκετή μελέτη. Δεν θα κρύψω ότι δυσκολεύτηκα αρκετά κατά την φοίτησή μου, μα έμαθα και πράγματα που επίσης καθόρισαν τον τρόπο σκέψης και διδασκαλίας μου.
Πότε άρχισα να διδάσκω και να συγγράφω βιβλία
Διδάσκω σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από το 1997.
Από τον Σεπτέμβριο του 2003 έως και τον Αύγουστο του 2008 εργαζόμουν στο φροντιστήριο «Παλλάδιο» της Θεσσαλονίκης, ενώ από τον Αύγουστο του 2007 έως και τον Ιούνιο του 2019 εργαζόμουν στο φροντιστήριο «Πρόοδος» στην Κασσάνδρεια και στο Πευκοχώρι Χαλκιδικής.
Πλέον δραστηριοποιούμαι με ιδιαίτερα μαθήματα, διά ζώσης και μέσω Skype.
Κατά τα έτη 1999 - 2002 συνεργαζόμουν με εκδοτικό οίκο της Θεσσαλονίκης, ο οποίος εξέδωσε ένα δίτομο έργο μου με ιστορικοπολιτικό περιεχόμενο. Βλέπεις, σπουδάζοντας Μαθηματικά, η ανάγκη για διεύρυνση των γνώσεων πέραν αυτών ήταν αναγκαία, αφού η μόνιμη ενασχόληση μαζί τους καταντούσε αποπνικτική κάποιες φορές. Έκτοτε άρχισε και η συγγραφική μου πορεία.
Μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής μου θητείας ως Έφεδρου Αξιωματικού του Ελληνικού Στρατού (2001 - 2002), άρχισε επισήμως η επαγγελματική μου πορεία στον στίβο των Μαθηματικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το 2007 άρχισα την συγγραφή βιβλίων για την κατεύθυνση της Γ' Λυκείου και, περίπου έναν χρόνο αργότερα, για την κατεύθυνση της Β' Λυκείου.
Τα βιβλία αυτά εξελίχθηκαν αρκετά και σήμερα (2024) υπάρχουν συνολικά εννέα (9) βιβλία μου για την Γ' Λυκείου (μπορείς να τα δεις εδώ), τα οποία διαθέτω δωρεάν σε ψηφιακή μορφή για online μελέτη, αλλά και σε έντυπη έγχρωμη, για τους λάτρες του κλασικού βιβλίου (για να αποκτήσεις την έντυπη μορφή πληρώνεις μόνο το κόστος εκτύπωσης και το κόστος αποστολής και αντικαταβολής της εταιρείας courier που αναλαμβάνει την αποστολή).
Πώς ξεκίνησε το «Μαθηματικό στέκι»;
Τι έχει να σου προσφέρει;
Ίσως σου φανεί περίεργο, αλλά το «Μαθηματικό στέκι» ήρθε δεύτερο. Πρώτα δημιούργησα το προσωπικό μου κανάλι στο YouTube, την 1η Σεπτεμβρίου 2012.
Το «Μαθηματικό στέκι» δημιουργήθηκε στις 15 Μαρτίου 2013 και από τότε άρχισε η πραγματοποίηση ενός εκ των ονείρων και βασικών μου στόχων:
να βοηθήσω όσους περισσότερους μπορώ μέσω διαδικτύου.
Όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας του στο διαδίκτυο, το «Μαθηματικό στέκι» εξελίχθηκε σε έναν χώρο e-learning που εμπιστεύονται πάρα πολλοί μαθητές, γονείς και καθηγητές, χώρος ο οποίος:
Και όλα αυτά, πάντα σε ένα σύγχρονο, κομψό, φιλικό και σωστά οργανωμένο διαδικτυακό περιβάλλον.
Το «Μαθηματικό στέκι» είναι ο χώρος σου στο διαδίκτυο, διότι εδώ θα βρεις:
Σε καλωσορίζω, λοιπόν, στο «Μαθηματικό στέκι», το οποίο θέλω να νιώθεις και ως δικό σου χώρο.
Να είσαι σίγουρος/η ότι ο χώρος αυτός δημιουργήθηκε και διαρκώς εξελίσσεται για σένα, να είναι στο πλάι σου και να σε υποστηρίζει δίνοντάς σου λύσεις, όπου και όπως μπορεί.
Δεν είχε ποτέ και δεν θα έχει ποτέ σκοπό να σε βομβαρδίζει με ατελείωτα pdf με άλυτες ασκήσεις ή διαγωνίσματα (υπάρχουν πολύ πετυχημένα blogs στο διαδίκτυο που το κάνουν εδώ και χρόνια και μας βοηθούν όλους).
Το «Μαθηματικό στέκι» έχει στόχο:
Θα χαρώ αν επικοινωνήσεις μαζί μου, συμμετέχεις στα σχόλια του blog και μοιραστείς την άποψή σου από την εμπειρία σου στο «Μαθηματικό στέκι». Απαντώ προσωπικά σε όλα τα μηνύματα και σχόλια.
Εύχομαι η παραμονή σου στο «Μαθηματικό στέκι» να είναι ευχάριστη και, κυρίως, εποικοδομητική!
Είμαι δίπλα σου!
Δημήτρης Αντ. Μοσχόπουλος
Καθηγητής Μαθηματικών - Συγγραφέας